Bestellingen die geplaatst zijn op werkdagen voor 14:00u worden dezelfde werkdag verwerkt en verzonden (grote oplage in overleg). We adviseren om bestellingen 1 – 1,5 week van te voren te plaatsen om eventuele teleurstelling bij postvertragingen door drukte te voorkomen. Meer over verzenden / besteladvies »

Houd er rekening mee dat in verband met drukte bij PostNL zendingen mogelijk eerder een vertraging kunnen op lopen dan normaal. Lees onze tips voor een tijdige bezorging »

Terug

Informatie over postvertragingen en tips voor een tijdige bezorging

Hoewel de meeste pakketjes op tijd geleverd worden, kan het soms voorkomen dat er een vertraging optreedt bij de post. Hier op deze pagina vertellen we je wat meer over mogelijke oorzaken van postvertragingen en tips om hier zo min mogelijk last van te hebben.

Inhoud

Wat doet Cakeprint om mijn bestelling snel te leveren?

Wij proberen je goed op de hoogte te houden over mogelijke postvertragingen en geven advies bij het bestellen. Dat doen we via meldingen op onze webshop, op de verzendpagina, en regelmatig ook via social media.

We doen er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk te kunnen verzenden. Bestellingen die je op werkdagen vóór 14:00 uur plaatst, worden dezelfde dag op maat voor je geproduceerd en verzonden. Meestal hebben we zelfs nog wat ruimte in de planning, waardoor we iets langer kunnen produceren. Hierdoor kunnen de zendingen nog sneller de deur uit. De zendingen dragen we aan het eind van de middag over aan PostNL. Zij komen de producten dan binnen enkele dagen bij jou thuis bezorgen.

Het produceren van grotere aantallen moeten we inplannen. Voor de actuele productietijd bij een grote oplage kun je contact met ons opnemen.

Besteladvies
In 95% van de gevallen wordt je bestelling de werkdag na verzending geleverd, tenzij er ergens vertraging optreedt bij de post. We zijn afhankelijk van PostNL, dus we kunnen dit niet garanderen. Daarom adviseren we om bestellingen bij voorkeur 1-2 weken van tevoren te plaatsen om eventuele teleurstelling te voorkomen.

Wat kan ik zelf doen om mijn pakje op tijd te krijgen?

  1. Bestel tijdig
    Begin op tijd met je voorbereidingen. De eetbare prints hebben een lange houdbaarheid waardoor je deze ruim van te voren kunt bestellen en in huis kunt hebben. De prints worden speciaal voor je op maat geproduceerd. We adviseren dan ook om ruim van te voren te bestellen. Ook in de rustigere postperiodes.
  2. Kies een afbeelding van goede kwaliteit
    Je kunt ons een handje helpen door een goede kwaliteit afbeelding te uploaden. Bij een lage kwaliteit afbeelding kan het zijn dat er geen mooi resultaat kan geven. In dat geval nemen we contact met je op. Een lage kwaliteit afbeelding kan ervoor zorgen dat je bestelling later wordt verwerkt en verzonden. Lees ook onze tips voor een mooie print.
  3. Houd rekening met (lokale) feestdagen.
    Er zijn een aantal dagen in het jaar waarop de post geen post en pakketten levert. In Nederland heb je bijvoorbeeld Koningsdag en België en Duitsland hebben de dag van de arbeid. Zo zijn er meer dagen waarop er geen bezorging is. Houd hier rekening mee in je planning.
  4. Vul de juiste gegevens in.
    Regelmatig zien we dat klanten een verkeerde postcode, een andere straat of een verkeerd huisnummer invullen. Bestellingen worden verstuurd naar het adres wat bij ons bekend is. Wanneer er een foutief adres is ingevuld dan is de kans erg groot dat de zending later of niet bij je geleverd wordt.
  5. Controleer je bestelling bij aankomst
    We doen er alles aan om je bestelling zo goed mogelijk te verwerken. Toch kan er weleens een foutje doorheen glippen. Controleer je bestelling direct bij aankomst zodat we nog tijd hebben om het voor je op te lossen. We staan voor je klaar wanneer er iets niet goed gegaan is.

Wat doen de postdiensten om een bestelling zo snel mogelijk te leveren?

In drukke tijden schalen de postdiensten op. Zo zetten ze meer mensen in bij distributiecentra, meer chauffeurs en meer bezorgers op de weg. Toch kan het systeem soms overbelast raken, waardoor zendingen langer onderweg zijn dan normaal.

Mogelijke redenen van een postvertraging

  1. Postvertraging door feestdagen
    De drukte rondom Black Friday, Sinterklaas en Kerst hebben invloed op de pakketbezorging in Nederland.
  2. Vertraging door drukte
    Sommige periodes in het jaar drukker dan normaal. Dit kan te maken hebben met verschillende factoren. Ook een periode zoals wanneer vakantiegeld wordt gestort. Dan bestellen mensen eerder grote dingen zoals BBQ’s, zwembaden, en tuinsets. Deze kunnen veel ruimte in beslag in de busjes van PostNL, waardoor kleine pakketjes even moeten wachten. Vorig jaar was bijvoorbeeld in deze periode drukker dan met de feestdagen en Black Friday.
  3. Postvertraging door extreem weer
    Bij extreem weer, denk aan hitte, sneeuw, of regen, kan het gebeuren dat zendingen wat langer onderweg zijn.
  4. Vertraging door verkeerde bezorging
    Post- en pakketbezorgers doen er alles aan om zendingen zo snel mogelijk te bezorgen. Helaas kan er soms iets misgaan, waarbij een zending (per ongeluk) bij de buren wordt geleverd of ergens anders in de buurt belandt, zoals bij een huis met hetzelfde huisnummer in een andere straat. Normaal gesproken komt een zending binnen enkele dagen alsnog tevoorschijn. Om dit proces te versnellen, kun je contact opnemen met je buren via de buurtapp.
  5. Vertraging door externe factoren
    Soms zijn er gewoon te weinig bezorgers, bijvoorbeeld door ziekte of uitval van bezorgers. Ook kunnen problemen ontstaan als er files zijn, slecht weer of pech met de voertuigen van PostNL. Of als er stakingen zijn bij de vervoerders.

Bestelling gescand voor aflevering maar niet ontvangen?

Heeft je zending een afleverscan ontvangen maar heb je deze niet ontvangen? We begrijpen dat dit veel verwarring oplevert. Echter is dit vaak geen reden tot paniek.

Brievenbuspakje (Nederland)

PostNL kan de bezorgdruk niet altijd aan waardoor een zending een afleverscan kan krijgen zonder dat deze daadwerkelijk is geleverd. Dit wordt gedaan om de bezorgsnelheid (voor de controlerende instanties / ACM) beter te laten lijken dan deze werkelijk is, en zo boetes te vermijden. Dit kan verwarrend zijn voor ontvangers wanneer een zending een afleverscan heeft, maar nog niet is bezorgd. Gelukkig wordt de bestelling meestal binnen enkele dagen alsnog bij je bezorgd. Als je de bestelling na 5 bezorgdagen (di t/m za) nog niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op.

In sommige gevallen is de zending per ongeluk bij de buren of elders in de straat geleverd. Je kunt dan ook altijd navraag doen in de buurt (via bijvoorbeeld een buurtapp).

Pakket (België en Nederland)

Heb je een bestelling die verzonden is per pakket waarbij deze een afleverscan heeft gehad maar niet is geleverd?

  • Controleer de track en trace. Soms worden zendingen bij de buren of een PostNL punt geleverd.
  • Vraag rond in de buurt (bv via buurtapp)?
  • Kijk rondom het huis of het pakje daar is achtergelaten.
  • Neem contact op met ons zodat wij een navraag kunnen doen bij PostNL. Houd rekening dat een onderzoek naar een pakket een aantal dagen kan duren. In de meeste gevallen is deze in de tussentijd alsnog terecht gekomen.

Van andere bedrijven heb ik wel al pakketten ontvangen terwijl ik deze tegelijk heb besteld. Hoe kan dit?

Normaal gesproken worden zendingen die tegelijkertijd worden verzonden ook ongeveer tegelijkertijd geleverd. Soms kan het echter langer duren, waardoor je een pakje eerder of later ontvangt dan die van ons. Elke zending legt namelijk een eigen route af voordat deze bij jou wordt geleverd. Wij leveren op een andere manier en andere plek aan bij PostNL dan andere verzenders, waardoor de ene zending er langer over kan doen dan de andere. Grote verzenders zoals Coolblue en Bol hebben ook afspraken met PostNL waardoor ze voorrang bij de postdiensten en de pakjes eerder geleverd krijgen.

Extra tips

Houd er rekening mee dat zowel de postbezorger als Cakeprint zich volledig inzetten om je zending op tijd te bezorgen. Postbezorgers trotseren weer en wind om jouw pakketje zo snel mogelijk te leveren. Mocht de bezorger onverhoopt wat later zijn, probeer dan begripvol te blijven. Het waarderen van de inspanningen, vooral bij extreme temperaturen, met een vriendelijk gebaar zoals een drankje, wordt zeker gewaardeerd. Dit blijft de bezorger bij en zorgt ervoor dat deze wellicht een extra stapje wil zetten bij volgende bezorgingen.

Het merendeel van de zendingen wordt gelukkig op tijd bezorgd. Toch kan het in drukke periodes weleens voorkomen dat er iets misgaat bij de postdiensten. We begrijpen de teleurstelling en vinden het vervelend als er iets niet goed gaat. Ons team staat voor je klaar om eventuele problemen op te lossen. Gelukkig benaderen de meeste klanten ons op een vriendelijke manier. Natuurlijk begrijpen we ook dat er frustratie kan ontstaan wanneer er iets misgaat. Ondanks dat de levering in handen is van PostNL voelen we ons wel verantwoordelijk wanneer er iets niet goed gaat. Daarom willen we je zo goed mogelijk te helpen.

We hebben veel terugkerende klanten en ook klanten die al vanaf 2005 bij ons bestellen. Veel van onze klanten weten dat we iedere klant zo goed mogelijk proberen te helpen.

Eetbare prints in 3 stappen

Ontwerp je eigen eetbare print

Wil je zelf ook een toffe traktatie maken met de eetbare prints van Cakeprint?