Zoeken

Bestellingen die geplaatst zijn op werkdagen voor 14:00u worden dezelfde werkdag verwerkt en verzonden (grote oplage in overleg). We adviseren om bestellingen 1 – 1,5 week van te voren te plaatsen om eventuele teleurstelling bij postvertragingen door drukte te voorkomen. Meer over verzenden / besteladvies »

Statusmeldingen brievenbuspakje (Nederland)

Alle bestellingen binnen Nederland worden verzonden met het brievenbuspakje van PostNL. Je bestelling wordt verzonden met track & trace via de reguliere postbezorger (niet via PostNL pakketten). De track & trace van brievenbuspakjes zijn minder gedetailleerd dan die van pakketten en werken ook iets anders. Op deze pagina hebben we wat meer informatie over de statusmeldingen van de track & trace van het PostNL brievenbuspakje.

Afgifte: Zending wordt verwacht, maar zit nog niet in sorteerproces

Op de dag van verzenden
Zie je status ‘zending wordt verwacht maar zit nog niet in het sorteerproces’ op het moment dat wij je de verzendbevestiging sturen, dan hebben wij het pakketje aangemeld bij PostNL. We hebben een verzendlabel voor je zending aangemaakt en je zending klaargelegd ligt voor verzending in ons magazijn.

De zending wordt ‘s middags door de haalservice van PostNL bij ons opgehaald en direct naar het sorteercentrum van PostNL in ’s Hertogenbosch gebracht. Zodra de zending de eerste scan heeft gehad in het sorteercentrum bij PostNL wordt deze volgende status actief. Houdt er rekening mee dat de brievenbuspakjes ’s avonds / ’s nachts verwerkt worden en dat de track & trace data pas later beschikbaar is.

Op de dag na verzending
Zie je op de dag na verzending van je bestelling in je track en trace de volgende status: ‘zending wordt verwacht maar zit nog niet in het sorteerproces’, dan heeft PostNL je zending al wel ontvangen. Er zijn meerdere mogelijkheden waarom deze status blijft staan:

  • Door een vertraging is je zending nog niet gesorteerd in het sorteercentrum. Jouw bestelling is dus al wel door ons verzonden, maar door een vertraging of drukte bij PostNL nog niet gesorteerd.
  • Je zending is wel gesorteerd maar heeft door een storing de eerste sorteerscan niet ontvangen. Je zending gaat verder in het sorteerproces en wordt zo spoedig mogelijk afgeleverd.

Sorteercentrum: uw zending is ontvangen en wordt verwerkt
Je zending heeft een eerste scan gehad in het sorteercentrum en wordt gesorteerd en getransporteerd naar de juiste bezorgregio.

Onderweg: Bezorger is onderweg
Je bestelling heeft het sorteerproces verlaten en is meegegeven aan de postbezorger (niet aan de pakketbezorger).

Bezorgd: Zending in brievenbus
Je bestelling is bezorgd in je brievenbus.

Heeft je brievenbuspakje de status zending in brievenbus, maar heb je deze nog niet ontvangen?

Dan is het mogelijk dat:

  • het brievenbuspakje door een huisgenoot is weggelegd
  • het brievenbuspakje (per ongeluk) bij een van je buren is bezorgd
  • uw brievenbus te vol, te klein of te smal is. Of een brievenbus waar de zending de draai niet kan maken (bv in een oude gevel). Je bestelling gaat dan terug het sorteerproces in.
  • mogelijk door een andere reden terug het sorteerproces in gegaan.

We verzenden onze producten voornamelijk in kartonnen enveloppen of brievenbusdoosjes. Deze voldoen qua formaat aan de richtlijnen van PostNL. In een uitzonderlijk geval kan het zijn dat je bestelling niet bezorgd kan worden doordat je brievenbus bijvoorbeeld niet groot of breed genoeg is.

Wanneer de zending niet bezorgd kan worden, neemt de postbezorger de zending weer mee het sorteerproces in.

Het kan zijn dat er wel de melding zending in brievenbus is gegeven. Zodra de zending weer in het sorteerproces is gegaan krijgt deze weer een nieuwe scan (vaak de dag erna). Deze nieuwe scan kunnen wij (en jij) helaas niet zien. Bij PostNL hebben ze op basis van de nieuwe scan meer gedetailleerde informatie.

Je bestelling wordt dan normaal gesproken binnen 1-2 werkdagen nadat deze teruggegaan is in het sorteersysteem bezorgd door de postbezorger of door PostNL pakketten.

Wij kunnen bij onze contactpersoon bij PostNL voor je navragen waarom de zending er nog niet is. Indien gewenst laat het ons even weten via ons contactformulier. Je kunt eventueel ook direct navraag doen bij PostNL via de PostNL klantenservice.