Categories
Nederlands (wijzigen)
Cakeprint.nl

Statusmeldingen brievenbuspakje (Nederland)

Sinds januari 2017 verzenden we onze bestellingen binnen Nederland met het brievenbuspakje van PostNL. Je bestelling wordt verzonden met track & trace via de reguliere postbezorger (niet via PostNL pakketten). Op deze pagina hebben we wat meer informatie over de statusmeldingen van de track & trace van het PostNL brievenbuspakje.

Afgifte: Zending is aangemeld maar nog niet ontvangen door PostNL

We hebben een verzendlabel voor je zending aangemaakt. De zending ligt in ons magazijn klaar voor verzending en wordt door de chauffeur van PostNL bij ons opgehaald. De zending wordt direct naar het sorteercentrum van PostNL in ’s Hertogenbosch gebracht.

Zodra de zending de eerste scan heeft gehad in het sorteercentrum bij PostNL wordt deze status actief. Houdt er rekening mee dat de brievenbuspakjes ’s avonds / ’s nachts verwerkt worden en dat de track & trace data pas later beschikbaar is.

Sorteercentrum: uw zending is ontvangen en wordt verwerkt

Je zending heeft een eerste scan gehad in het sorteercentrum en wordt gesorteerd en getransporteerd naar de juiste bezorgregio.

Onderweg: Bezorger is onderweg

Je bestelling heeft het sorteerproces verlaten en is meegegeven aan de postbezorger (niet aan de pakketbezorger).

Bezorgd: Zending in brievenbus

Je bestelling is bezorgd in je brievenbus.

Heeft je brievenbuspakje de status zending in brievenbus, maar heb je deze nog niet ontvangen?

Dan is het mogelijk dat:

  • het brievenbuspakje door een huisgenoot is weggelegd
  • het brievenbuspakje (per ongeluk) bij een van je buren is bezorgd
  • uw brievenbus te vol, te klein of te smal is. Of een brievenbus waar de zending de draai niet kan maken (bv in een oude gevel). Je bestelling gaat dan terug het sorteerproces in.
  • mogelijk door een andere reden terug het sorteerproces in gegaan.

We verzenden onze producten voornamelijk in kartonnen enveloppen of brievenbusdoosjes. Deze voldoen qua formaat aan de richtlijnen van PostNL. In een uitzonderlijk geval kan het zijn dat je bestelling niet bezorgd kan worden doordat je brievenbus bijvoorbeeld niet groot of breed genoeg is.

Wanneer de zending niet bezorgd kan worden, neemt de postbezorger de zending weer mee het sorteerproces in.

Het kan zijn dat er wel de melding zending in brievenbus is gegeven. Zodra de zending weer in het sorteerproces is gegaan krijgt deze weer een nieuwe scan (vaak de dag erna). Deze nieuwe scan kunnen wij (en jij) helaas niet zien. Bij PostNL hebben ze op basis van de nieuwe scan meer gedetailleerde informatie.

Je bestelling wordt dan normaal gesproken binnen 1-2 werkdagen nadat deze teruggegaan is in het sorteersysteem bezorgd door de postbezorger of door PostNL pakketten.

Wij kunnen bij onze contactpersoon bij PostNL voor je navragen waarom de zending er nog niet is. Indien gewenst laat het ons even weten via ons contactformulier. Je kunt eventueel ook direct navraag doen bij PostNL via de PostNL klantenservice.